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#1 |
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Gast
Beiträge: n/a
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Zuerst Entschuldigungen zu allen - ich spreche nicht Deutsches! Ich habe mit Babel Fish übersetzt, also konnte es nicht lesbar leicht sein! Wenn nicht Englisch am Ende ist.
Ich bin zu diesem Forum gekommen, weil ich ein europäisches Fahrrad habe, für das es wenig Informationen in Großbritannien gibt. Ich habe einen gs 500 EUY, das ' U ' bin nicht ein Standardmodell in Großbritannien. Es scheint, auf 25kW eingeschränkt zu werden. Mein Verständnis ist, daß die ' U ' Mittel es an der Fabrik für den europäischen Markt eingeschränkt worden ist. Ich habe in den Eingang Toren nach den Beschränkung Unterlegscheiben (allgemein auf BRITISCHEN Fahrrädern) geschauen und es gibt nicht irgendwelche, also schätze ich, daß es in einer hoch entwickelteren Weise getan worden ist. Bevor ich anfange, das carb abzubauen, möchte ich verstehen, nach welchen Änderungen ich suche. Und, gibt es wahrscheinlich, Änderungen am Zündsystem oder dem Absaugventilator zu sein? Kann jemand, ich dieses Fahrrad zur vollen Energie wieder herstellen kann? Ich bin für jede mögliche Hilfe dankbar, Leonard English: First, apologies to all - I do not speak German! I have translated using babel fish so it might not be easily readable! If not the English is at the end. I have come to this forum because I have a European bike for which there is little information in the UK. I have a gs 500 EUY, the 'U' is not a standard model in the UK. It appears to be restricted to 25kW. My understanding is that the 'U' means it has been restricted at the factory for the European market. I have looked in the inlet ports for restriction washers (common on UK bikes) and there aren't any, so I guess it has been done in a more sophisticated way. Before I start dismantling the carb I'd like to understand what changes I'm looking for. And, are there likely to be modifications to the ignition system or exhaust? Does anyone know how I can restore this bike to full power? I'm grateful for any help, Leonard |
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#2 |
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Stammtisch Franken
Registriert seit: 26.01.2005
Ort: Nürnberg
Alter: 43
Beiträge: 873
Baujahr: 1995
Kilometer: 64000
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Hi Leonard
better stay with English, the "German" translation is not understandable at all The kind of restriction of your bike depends on the year of construction, since it has changed during the years. You will find a detailled manual for 1989-2000 and 2004 here, just have a look and keep asking... Greetz, Titan |
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#3 |
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Erfahrener Benutzer
Registriert seit: 07.03.2005
Ort: NRW
Alter: 62
Beiträge: 726
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Hallo Leute,
ja... weiß jemand wie genau eine GS500EUY gedrosselt ist und wie man sie entdrosselt? Über die Nadel nehme ich mal an. Aber leider bin ich ja ein Technik Depp. Falls jemand die Antwort kennt und es nur am Englisch scheitert versuche ich es für Leonard zu übersetzen ... (Vergaser = carb / carburettor) Hi Leonard, good that you set your original text under the translation! (by the way; bike = motorrad or bike!!!) Unfortunately I'm a technical idiot. Hope that we'll find someone who knows the answer and speaks English. Otherwise I'll try to translate the answer. First thing I can definately say is that the carb needles have to be displaced. Greetings to my beloved Great Britain Andreas |
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#4 |
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Erfahrener Benutzer
Registriert seit: 07.03.2005
Ort: NRW
Alter: 62
Beiträge: 726
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Hi Titan,
I tried the link. It doesn't work?! CU Andreas |
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#5 |
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Stammtisch Franken
Registriert seit: 26.01.2005
Ort: Nürnberg
Alter: 43
Beiträge: 873
Baujahr: 1995
Kilometer: 64000
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Hmmm.... strange...
With me it works. Try to right-click and then "save target as..." |
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#6 |
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Erfahrener Benutzer
Registriert seit: 07.03.2005
Ort: NRW
Alter: 62
Beiträge: 726
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Oops!
Yes it works! Well; this pdf file should really help you a lot! The red texts and part numbers show how do open and the green texts and part numbers show how to restrict the bike to 25kW. You only need to find out which year your bike is. My former GS500EUS was from 1995. CU Andreas |
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#7 |
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Erfahrener Benutzer
Registriert seit: 02.12.2004
Ort: Wedel bei Hamburg
Alter: 39
Beiträge: 466
Baujahr: 1996
Kilometer: 42000
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__________________
There’s a hole in the world like a great black pit, that’s filled with people who are filled with shit. |
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#8 |
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Gast
Beiträge: n/a
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Guys, thanks a lot. The document looks extremely useful, exactly the sort of thing I wanted!
Danke, Leonard |
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#9 |
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Gast
Beiträge: n/a
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Thanks, Guys. I did manage to derestrict the bike. The document was exceedingly useful.
regards, Leonard |
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#10 | |
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Administrator
Registriert seit: 15.05.2002
Ort: Hamburg
Alter: 43
Beiträge: 9.038
Baujahr: 1994
Kilometer: 45000
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Zitat:
__________________
When I get sad, I stop being sad and be awesome again. True story. |
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